Ar reikia vartoti vitaminus moterims?

Ar reikalingi vitaminai moterims ir iš viso ar reikia vartoti vitaminus ir maisto papildus? Jeigu atvirai, tai nežinau, nes vieni medikai ir jiems pritariantys šaukia, kad viskas turi būti natūralu. Iš maisto turime gauti visas reikalingas medžiagas. Kiti mokslininkai, medikai yra priešingos nuomonės, kad vitaminai ir maisto papildai yra tiesiog būtini Ir kokių tik vitaminų nėra : vitaminai moterims, vyrams, vaikams, sportininkams ir taip toliau. Vitaminai moterims reikalingi, kad organizmo ląstelės galėtų tinkamai funkcionuoti: dalyvauti audinių sudarymo bei energijos gamyboje. Dėl vitaminų stokos gali sutrikti dauguma organizme vykstančių biocheminių procesų.
Yra atvejai, kai vitaminai moterims yra būtini. Nėštumo metu įvairių medžiagų, tarp jų ir vitaminų, poreikis padidėja, tačiau organizmas iš maisto pats sugeba pasisavinti daugiau tų medžiagų, kurių labiausiai trūksta, todėl jei mityba visavertė papildomai vartoti vitaminų moterims nereikia. Jei mityba nėra visavertė ar sergate įvairiomis ligomis, reikia pagalvoti apie vitaminus moterims. Įtariant tam tikrų medžiagų trūkumą svarbiausia yra atskirti ir diagnozuoti, kokio vitamino ar mikroelemento trūksta (vit. A, vit. D ar kt.), nes jo ir turėtų būti skiriama gydomosios dozės – daug didesnės nei įprastuose vitaminuose moterims. Nors pragyvenimo lygis pamažu auga, dažnai besilaukiančiai moteriai diagnozuojamas mitybos nepakankamumas, kurio koregavimas yra vienas iš svarbiausių tikslų dar nepastojus. Gerai kai vitaminai moterims gaunami iš natūralių šaltinių, tačiau jei tai neįmanoma, reikėtų vartoti maisto papildų ir vitaminų moterims.

Vitaminai moterims- kokių reikia, vitaminas A. Jeigu jo trūksta, atsiranda vištakumas, odos ir gleivinės uždegimų, blogiau jaučiamas skonis, oda tampa jautresnė, puola kvėpavimo takų ligos. Sutrinka skrandžio, kepenų veikla. Pablogėja regėjimas. Jaučiamas nuovargis. Dar būtini vitaminai moterims yra B grupės . Vitaminas B1 (tiaminas). Kai jo trūksta, jaučiamas nuovargis, dingsta apetitas, gali apimti depresija, sutrikti atmintis, krenta darbingumas, svaigsta galva, sutrinka virškinimas, užkietėja viduriai, sumažėja svoris, nusilpsta raumenys, dėl fizinio krūvio trinka širdies ritmas, dusina, pradeda tirpti galūnės. Vitaminas B2 (riboflavinas) dar vadinamas vitaminu G. Šie vitaminai moterims ypač reikalingi esant brandžiam amžiui, kai prasideda menopauzė. Jeigu jo trūksta, slenka plaukai, silpsta regėjimas, peršti arba graužia akis, sausėja oda, džiūsta lūpos, trūkinėja lūpų kampučiai, trūksta jėgų, apima apatija.

Vitaminų moterims sąraše turi būti vitaminas B3 (nikotino rūgštis, arba niacinas). Dar vadinamas vitaminu PP. Jeigu jo trūksta, sutrinka nervų sistemos veikla, gali atsirasti odos uždegimų, raumenų skausmų, sumažėti apetitas, sutrikti žarnyno veikla, miegas, atmintis. Vitaminas B5 (pantoteno rūgštis). Dėl jo stokos padidėja nervingumas, skauda sąnarius, slenka ir anksti žyla plaukai, kamuoja užkietėję viduriai, trūksta apetito, atsiranda kraujo krešėjimo sutrikimų. Šie vitaminai moterims labai reikalingi. Moters organizmas vitaminų ir mineralų atsargas labiausiai naudoja, kai sergate, patiriate įtampą, taip pat jį alina greitas gyvenimo tempas, aplinkos poveikis, žalingi įpročiai. Tokiais atvejais vitaminai moterims privalomi. Daugiau vitaminų moterims reikia ir dirbančioms protinį darbą, besilaikančioms dietos, sportuojančioms, vyresnio amžiaus, nėščioms moterims.